tiistai 29. heinäkuuta 2014

Kotiseutuseikkailu


Millähän nimellä minä lähtisin tätä harrastusta kutsumaan 

- olisiko kotiseutuseikkailu hyvä?

 




Olen aina ollut kiinnostunut erilaisten paikkojen historiasta, niihin liittyvistä kertomuksista ja tottakai itse paikasta. Historiaa on tylsä päntätä kirjoista. Mielummin lähden paikan päälle katsomaan, haiselemaan ja aistimaan sitä.






Tämä nykyinen harrastus innostus lähti käyntiin keväällä 2014. Olin ystäväni kanssa ulkoilemassa Lentävänniemen alueella. Kävelimme pitkin rantaa menevää ulkoilureittiä, ja poikkesimme useassa kohtaa rannan tuntumaan, ja lopulta jatkoimme matkaa metsäpolkua pitkin.




Jonkin aikaa seikkailtuamme törmäsimme pitkospuihin. Lähdimme pitkospuita pitkin Reuharinniemeen, ja löysimme jotain yllättävää. Lisää Reuharinniemen Lapinaunioista myöhemmin omassa postauksessaan, täytyy ensin käydä siellä ottamassa valokuvia.











Tämän kuluvan kesän aikana olen siis innostunut tutkimaan kotiseutuani aivan uudella tavalla. Olen alkanut netistä etsimään tietoa kaikista historiallisista paikoista alueella, ja samalla perehtynyt alueiden historiaan paremminkin. Yritän valottaa tuota alueen historiaa paremminkin, kun kuvapainotteisia blogijulkaisuja teen.

Tässä vielä hieman lisää tunnelmakuvia tulevista aiheista...























Ei kommentteja:

Lähetä kommentti